fizjotkalnia
Regulamin
Zapoznaj się z naszym regulaminem
Regulamin Organizacyjny Podmiotu LeczniczegoFizjotkalnia Szymon Kulawiak
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Fizjotkalnia Szymon Kulawiak jest podmiotem leczniczym – dalej „Podmiot Leczniczy”.
Podmiot Leczniczy prowadzi stronę internetową pod adresem www.fizjotkalnia.pl
Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą m.in. w oparciu o:
przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
przepisy ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty,
przepisy ustawy z dnia 8 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o którym mowa w ust. 5 poniżej,
a także w oparciu o inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego
Podmiot Leczniczy został wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę̨ Łódzkiego pod numer wpisu Z-275835-20240507 numer księgi rejestrowej 000000275835. Wpisu dokonano w dniu 07.05.2024 roku, a Podmiot Leczniczy rozpoczął działalność́ z dniem 13.05.2024 roku.
II. OZNACZNIE PODMIOTU LECZNICZEGO ORAZ ZAKŁADU LECZNICZEGO
Podmiot Leczniczy działa pod firmą: Fizjotkalnia Szymon Kulawiak, 91-129 Łódź ul. Krzysztofa Cedry 4/lu1b, NIP: 7272863575, REGON: 523470643
W strukturze Podmiotu Leczniczego działa Zakład Leczniczy o nazwie Fizjotkalnia gabinety medyczne.
III. CEL ZADANIA I ZAKRES UDZIALANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Celem Podmiotu Leczniczego jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
Zadaniem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz czynności wspomagających ich wykonywanie, takich jak:
realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą jako ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki.
IV. MIEJSCE WYKONYWANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Podmiot Leczniczy wykonuje świadczenia zdrowotne w Zakładzie Leczniczym wskazanych w pkt II ust. 2 Regulaminu, pod adresem ul. Krzysztofa Cedry 4/lu1b.
Podmiot Leczniczy może świadczyć usługi zdrowotne z zakresu fizjoterapii na rzecz innych podmiotów leczniczych w oparciu o łączące je umowy.
Podmiot Leczniczy na życzenie Pacjenta świadczy także tzw. wizyty domowe w zakresie fizjoterapii
V. STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ZADANIA JEDNOSTEK, KIEROWNICTWO
Jednostką organizacyjną Podmiotu Leczniczego jest zakład leczniczy mieszczący się przy ul. Krzysztofa Cedry 4/lu1b
W Zakładzie Leczniczym wyróżnia się następujące komórki organizacyjne:
rejestracja,
pracownia fizjoterapii i masażu leczniczego;
pracownia fizjoprofilaktyki.
gabinet neurologopedyczny
Zadaniami poszczególnych jednostek zakładu leczniczego są:
zadaniem rejestracji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, odebranie od Pacjenta niezbędnych zgód i oświadczeń, w tym jeśli to konieczne ankiet, a sytuacjach nadzwyczajnych – wykonanie także innych czynności (np. pomiar temperatury w stanie epidemii Covid 19), rozliczenie wizyt,
zadaniem pracowni fizjoterapii i masażu leczniczego jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i masażu leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
pracowni fizjoprofilaktyki jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoprofilaktyki, prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych.
Zakład leczniczy otwarty jest w dniach: od poniedziałku do soboty w godzinach ustalonych z pacjentami. Właściciel zastrzega sobie możliwość nieobecności w gabinecie i nie prowadzi zapisów stacjonarnie poza czasem trwania wizyty.
Gabinet nr 2 został przygotowany i jest wynajmowany pod działalność neurologopedyczną którą prowadzi: LOGOPEDICA Monika Wróbel NIP: 9471958693
VI. KIEROWNIK PODMIOTU LECZNICZEGO
Kierownikiem Podmiotu Leczniczego który kieruje nim i reprezentuje go na zewnątrz jest Szymon Kulawiak.
Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego i ponosi za nie odpowiedzialność.
Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniona przez Kierownika osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje.
Do obowiązków i uprawnień Kierownika Podmiotu Leczniczego należy między innymi:
a)organizowanie i kierowanie pracą i nadzorowanie merytorycznej pracy, BHP, ochrona danych osobowych i godności praw pacjenta przez podległych pracowników, współpracowników lub/i indywidualnych praktyk zawodowych fizjoterapeutycznych, świadczących usługi lub wykonujących zadania na rzecz podmiotu leczniczego wobec pacjentów,
b)zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny, starannego realizowania świadczeń leczniczych z poszanowaniem praw pacjenta, w tym jego bezpieczeństwa, przez pracowników, współpracowników i możliwych innych osób, w tym wykonujących praktyki zawodowe fizjoterapeutyczne lub inne możliwe w przyszłości praktyki zawodowe np.; lekarzy specjalistów, pielęgniarek, psychologa itp., jeżeli takie osoby świadczyć będą usługi lub wykonywać będą zadania na rzecz podmiotu leczniczego wobec pacjentów
c)podejmowanie decyzji w sprawach organizowania pracy, BHP, zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników, współpracowników i innych zadań wynikających z reprezentowania na zewnątrz Podmiotu Leczniczego.
Na ręce kierownika składane są skargi Pacjentów lub reklamacje.
VII. OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
W PODMIOCIE LECZNICZYM
Podmiot Lecznicy podejmuje działania, których celem jest realizacja świadczeń zdrowotnych w formie najbardziej dogodnej dla Pacjentów.
W Podmiocie Leczniczym świadczenia zdrowotne wykonywane są:
z uwzględnienie wymogów prawa, zasad etyki zawodowej oraz standardów i procedur wykonywania takich świadczeń,
wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami,
po uprzednim umówieniu terminu wizyty Pacjenta,
w godzinach otwarcia zakładu leczniczego,
odpłatnie, zgodnie z postanowieniami pkt. XIII Regulaminu.
Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Dokonać jej można w następujący sposób:
pod adresem zakładu leczniczego
telefonicznie pod numerem: 698-735-299
droga mailową, pisząc na adres: fizjotkalnia@gmail.com
przez stronę internetową: https://zarejestrowani.pl/p/cuoCF16BIZTBP4OZmCtRVQ
VIII. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Podmiot Leczniczy przyjmuje pacjentów, który dokonali uprzedniej rejestracji, a więc po umówieniu wizyty.
W przypadku rejestracji telefonicznej, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach wizyt. Zapisując się na wizytę Pacjent poproszony zostanie o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz ogólnego rodzaj schorzenia/problemu który występuje. Pacjent zostanie poinstruowany jak ma przygotować się do wizyty oraz jakie są jej koszty.
Przed rozpoczęciem wizyty w Podmiocie Leczniczym, w sytuacji gdy ogłoszony zostanie stan zagrożenia pandemią lub stan pandemii lub gdy wymagać tego będą przepisy prawa lub nadzwyczajna sytuacja, Pacjent poproszony będzie o wypełnienie stosownej ankiety oraz poddanie się dezynfekcji dłoni oraz pomiarowi temperatury.
W Podmiocie Leczniczym znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony zostanie o poczekanie na umówioną wizytę.
W przypadku pierwszej wizyty personel administracyjny Podmiotu Leczniczego poprosi Pacjenta o podanie niezbędnych danych, celem ich wpisania w zakładaną dla niego kartę pacjenta (dokumentacja medyczna), udzielenie niezbędnych zgód i złożenie oświadczeń.
Przebieg wizyty, w tym: zebrany wywiad, wykonane świadczenia zdrowotne, zalecenia czy uwagi, znajdzie odwzorowanie w prowadzonej przez Podmiot Leczniczy dokumentacji medycznej Pacjenta.
W obiektywnie uzasadnionych przypadkach Podmiot Leczniczy jest uprawniony do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego. Postawą odmowy może być m.in.: brak zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego, wątpliwości co do dobrowolności udzielonej zgody, czy też co do poczytalności Pacjenta, stan upojenia alkoholowego lub odurzenia środkami psychotropowymi lub podobnymi, a w przypadkach stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, odmowa Pacjenta udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo tez odmowa Pacjenta poddania się innej czynności lub podania informacji wymaganych w przepisach prawa.
Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Kierownika Podmiotu Leczniczego.
IX. WSPÓŁPRACA Z INNYMI PODMIOTAMI
Dla zapewnienia należytego funkcjonowania Podmiotu Leczniczego, wysokiego standardu obsługi Pacjentów i udzielanych im świadczeń zdrowotnych, w tym ich ciągłości Podmiot Leczniczy może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych Pacjentów.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
X. UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ, OPŁATY
Pacjentowi przysługuje uprawnienie do żądania udostępnienia mu dokumentacji medycznej która go dotyczy.
Podmiot Leczniczy udostępni dokumentacje medyczną po otrzymaniu żądania złożonego przez uprawnioną osobę. Żądanie może być złożone w dowolnej formie jednak w sposób niepozostawiający wątpliwości, że żądanie został złożone przez osobę uprawnioną.
Dokumentację udostępnia się z zachowaniem jej integralności, poufności oraz autentyczności, bez zbędnej zwłoki.
Podmiot Leczniczy najpóźniej od 1 stycznia 2021 r. prowadzi dokumentacje medyczną wyłącznie w formie elektronicznej.
Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić w następujący sposób:
do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu Leczniczego,
na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez Pacjenta,
przez sporządzenie jej wydruku,
z uwzględnieniem standardów udostępniania dokumentacji medycznej prowadzonej w formie elektronicznej – poprzez wysłanie dokumentacji medycznej na wskazany przez Pacjenta adres mailowy.
Dokumentacja medyczna udostępniana jest na polecenie Kierownika Podmiotu Leczniczego.
Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej.
Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej (załącznik do maila).
Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wydruku, Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat.
XI. MONITORING
W pomieszczeniach zakładu leczniczego prowadzonego przez Podmiot Leczniczy jest monitoring.
Monitoring prowadzony jest dla obserwacji pomieszczeń ogólnodostępnych, co jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów lub pracowników pomieszczeń,
Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, o którym mowa powyżej, zawierające dane osobowe, Podmiot Leczniczy przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 7 dni od dnia nagrania.
Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 2, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
XII. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA WYKONANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
Podmiot Leczniczy nie wykonuje świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych (NFZ etc.)
Z tytułu udzielanych przez Podmiot Leczniczy świadczeń zdrowotnych pobierane są opłaty, których wysokość określona jest w załączniku do Regulaminu.
Opłaty za wykonywane w Podmiocie Leczniczym świadczenia uiszczane są po zakończeniu wizyty.
Dostępnymi w Podmiocie Leczniczym formami płatności są: gotówka, przelew BLIK, faktura przelewowa, karta podarunkowa.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i innych ustaw.
Regulamin obowiązuje od dnia rozpoczęcia działalności przez Podmiot Leczniczy, nie wcześniej jednak niż od dnia wpisania go rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.
Umów się na wizytę
Adres: ul. Cedry 4, 91-129 Łódź
Telefon: +48 698 735 299
Godziny otwarcia:
Poniedziałek: 08:00–20:00
Wtorek – Piątek: 08:00–20:00
Sobota: 08:00–12:00
Niedziela: Zamknięte
Pacjenci umawiani są po wcześniejszej rezerwacji terminu.